Od pamtiveka čovek je težio da ukrasi svoje telo, bilo da je to nanošenjem boje, tetoviranjem ili stavljanjem ukrasnih predmeta na sebe. Ovo poslednje je kroz vreme postalo prepoznatljivo pod nazivom „NAKIT“.
Nakit je od praistorijskog doba, pa do današnjih dana menjao svoj oblik i materijal od koga se pravio, ali je uvek zauzimao značajno mesto u životu čoveka. Isprva, on je označavao status, pripadnost ili opredeljenje. U današnje vreme, on je i nezaobilazni modni detalj, koji pored već nabrojanih funkcija, dobija još tri, nove funkcije – da ukrasi vlasnika, skrene pažnju na njega i pojača njegovu seksualnost.
Uvek treba imati na umu funkciju nakita kada ga stavljamo na sebe, jer on nije samo ukras, već predstavlja detalj koji govori o nama, o prirodi naše ličnosti, našem statusu, etničkoj i/ili religijskoj pripadnosti, našem opredeljenju, pa na kraju krajeva i o našem intelektu.
Takođe treba imati na umu da nije svaki nakit za svakoga. Upravo imajući u vidu sve što je do sada rečeno, postoje kreatori nakita koji specijalno po narudžbini kreiraju nakit za poznate ličnosti, uzimajući u obzir njihovu osobnost, status odnosno opredeljenje.
Nakit je takođe i investicija, ulaganje u trajnu vrednost, tako da on predstavlja i unosan biznis.
Koliko je ozbiljna priča o nakitu govori i činjenica da su se zbog nakita (ili blaga), organizovale ekspedicije, vodili ratovi, kovale zavere, a danas se vodi trka na tržištu za svaki komad nakita. Po nekim podacima, profit ostvaren od trgovine nakitom u svetu je na trećem mestu, posle trgovine oružjem i drogama.